onepint.blogg.se

Följ med mig när jag brygger och dricker mig igenom Brewing classic styles

Är låg alkohol nästa trend

Kategori: Allmänt

Vi har många sett hur ölen blir starkare och starkare och humlen blir mer och mer. Det är inget fel med det då IPA dem senaste åren haft en otrolgt uppsving och folk börjar få smak för humlen. Självklart när det blir en stor efterfrågan så börjar alla brygga humlerika öl och man börjar nästan tävla med varandra.
 
Men när det börjar växa fram stilar som dubbel ipa och triple ipa så börjar man undra var det ska sluta. Förstå mig rätt jag älskar att se att folk exprimenterar och pushar saker till gränserna, men jag tror också att deta kommer att vända. Jag tror att folk snart konmer att inse att det är inte så trevligt att sitta och dricka 1-2 öl med en alkoholhalt på 7-8 % och sedan vara bra full.
 
Därför så tror jag och hoppas jag att stilar så som english mild och bitters kommer att slå igenom och vara den nästa stora saken. Jag menar varför skulle man inte vilja dricka 4-5 st istället för bara en eller två. Sådana stilar som bitters är enligt mig lite mer praktiska då man i alla fall kan föra en konversation efter några styckna.
 
Men vi får väl helt enkelt se och hålla tummarna att lite mindra öl får ta större plats.
Kommentera inlägget här: